خانواده

دور همی

به وبلاگ من خوش آمدید

:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد
:: همسریابی
:: درگاه پرداخت

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دور همی و آدرس noghtehchin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








خانواده

خانواده «Family» در جامعه و فرهنگ ما ایرانی ها، یک نقش بسزا و مهمی دارد که مردم کشور ما خلق و خوی زیادی با آن دارند. یک خانواده از یک گروه از مردم تشکیل شده است. خانواده با پیوند (ازدواج) یک زن با یک مرد تشکیل می شود و اعضای خانواده شامل همسر، پدر، مادر، برادر و خواهر، پسر و دختر می باشد. همینطور اگر بخواهیم یک خانواده بزرگ تر را نام ببریم باید پدر بزرگ، مادر بزرگ، عمه، عمو، خاله، دایی، برادرزاده و خواهرزاده را به آن اضافه کرد. خانواده به عنوان یک واحد اجتماعی شناخته می شود.

در اینجا می خواهیم شما را با خانواده به صورت کامل آشنا کنیم، در همین راستا مقاله ای کامل در مورد خانواده برای دانلود شما عزیزان گذاشته ایم که شما با دریافت این مقاله می توانید مطالب زیادی را درباره آن فرا گیرید. تعریف خانواده، انواع آن، خانواده در قرآن، نقش و اهمیت خانواده و … از مطالبی هستند که در این تحقیق گردآوری شده اند.

همه چیز درباره خانواده

خانواده عبارت است از تشکیل کوچکی است که در نتیجه زیست با همی یک عده از انسان ها به میان می آید. و این تشکیل کوچک به مثابه قسمتی از جامعه خویش شمرده می شود.

این مجموعه کوچک عبارت است از پدر، مادر، کودک یا کودکان. که همه به اساس یک هدف مشترک که عبارت از منفعت زندگی مشترک، درد و غم مشترک و خلاصه تمامی مزایای زندگی مشترک، نیازمند یکجا زیستن بوده اند. و همچنان اعضای این محیط مشترک را یک رشته نامرئی مهم و مقدس با هم پیوند داده است که به نام عاطفه و همخوانی یاد می شود.

خانه و خانواده مرکز یک کانون پاک و منزهی است که دو انسان از جنسیت های مختلف با رشته زرین و مقدس ازدواج، زندگی خود را به هم گره زده اند.

آنها در چتر مستحکم وفا و صمیمیت با هم چون تن واحد نزدیک و محیط حیات مشتکر خود را با به وجود آوردن فرزند یا فرزندان، بیش از پیش تقدس، گرمی و زیبایی بخشیده اند.

خانواده ایرانی

خانواده ایرانی

این زیبایی مملوء از لذت و گرمی می تواند دوام دار بوده و برای همیشه فروغ سعادت را در گوشه های پنهان و پیدای خانه شان گسترده باشد، ولی مشروط بر اینکه زن و شوهر هم عقیده بوده و نظریات شان در ساختار یک زندگی با هم و مشترک یکی باشد و هر یک از مسئولیت ها، و وجایب خویش در قبال خانه و خانواده آگاهی کامل داشته و برای حفاظت از خوشی های خانوادۀ خویش آماده پذیرش زحمات و قربانی ها باشد.

در نتیجه ادامه زندگی دو انسان کامل و سالم، طبیعی است که کودکان متعددی پا به عرصه هستی می نهند و با گذشت زمان یکی پی دیگری بزرگ می شوند. واضح است که این کودکان شیرین هم از جملۀ افراد جامعه خویش به شمار می آیند که هر یک از این ها در زندگی آینده خویش امکان دارد بار دوش فامیل و جامعه و یا حامی منافع و مصالح آن باشد. اگر خدای ناخواسته فرزند خانواده به صورت یک عنصر مضر با کردار منفی در جامعه عرض اندام کند و باعث درد سر و ناراحتی ماحول و افراد دور و پیش و سایر اعضای اجتماع گردد، واضح است که نام و حیثیت فامیل هم به زمین می خورد و مردم هم تقصیر را به گردن پدر و مادر آن می اندازند. و چنین اظهار عقیده می دارند که مادر و گدر نامبرده را مثل حیوان پرورده اند، نان داده اند و ادب نکرده اند، چون هیچ توجهی به تربیت سالم وی نکرده اند.

ولی اگر فرزند یک خانواده با خوی و خصلت نیک و انسانی مزین باشد، باز هم به نمایندگی از خانوادۀ خویش در متن جامعه از شهرت خوبی برخوردار می شود و افتخارات تربیت سالم وی نصیب والدین به ویژه مادر می گردد. چونکه با کسب تربیت و آموزش سالم توانسته است در راه ترقی و تعالی کشور و مردم مصدر خدمات ارزنده گردد.

اهمیت و ارزش خانواده به صنف یک نهاد اجتماعی بدون تردید یک مسئله می باشد.

اثرات روش های خانواده بالای روحیه کودکان و فعالیت های روزانه آنها و روابط ایشان با همسالان و اعضای دیگر فامیل به وضاحت ظاهر می شود.

نقشی را که بزرگان فامیل در حضور کودکان اجرا می کنند تأثیرات آن در قسمت های مختلف زندگی آنها چون عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و نیز ساختار حیات انسانی آنها نمایان است.

خانواده ها در هر صورت و هر حالت در مقابل یکدیگر تعهداتی دارند، به ویژه در مقابل فرزندانشان …

عوامل تشکیل خانواده

تأسیس و تشکیل خانواده منحیث یک پایۀ مستحکم اجتماعی در زندگانی انسانی به صفت یک اصل خیلی با ارزش و عمیق شناخته شده است.

انسان به اقتضای فطرتش مجبور است که زندگی خود را در جامعه خویش تنظیم نماید و به خاطر اینکه جزء و حصه یی از جامعه می باشد و یا شمرده می شود به فکر تشکیل خانواده می افتد.

همین که به این خواست خویش نایل آمد، به منظور بقای نسل بشری به تولید کودکان خود را مکلف می داند. به خاطر اینکه انسان ذاتاً مخلوق اجتماعی است، پس نمی تواند به تنهایی به حیات خویش سر و سامان دهد و به خوشبختی واقعی برسد. همان است که به مقتضای فطرت به ازدواج و زندگی مشترک دست می یابد. او می خواهد که این حقیقت را اثبات رساند که انسان، چه زن و چه مرد، نمی تواند تنها با خودش در تشکیل بشریو پروسه توسعه آن سهم بگیرد، پس به همین دلیل ازدواج می کند و در ادامه و توسعه نسل بشر نقش خویش را ایفا می نماید.

اعضای خانواده

این یک امر واضح است که اعضای خانواده را پدر و مادر و فرزندان ایشان تشکیل می دهند. مگر مردم ما اکثر به صورت دسته جمعی هم زندگی می نمایند. که این زندگی مشارک آمیز در اطراف کشور، در روستاها قراء و قصیات بیشتر رواج دارد. و بزرگان فامیل تقریباً هیچ گاه از ته دل رضایت نمی دهند که اعضای فامیل از هم دور باشند، به ویژه قبول ندارند که پسر و نواسۀ شان جدا از چوکات حویلی آنها زیست نمایند.

طور مثال : بزرگ فامیل پدر محاسن سپید خانواده است که پنج پسر جوان و بالغ دارد، که همۀ شان یا دو سه تن شان متأهل و صاحب فرزند هم هستند. با وجودی که عروسان فامیل و تعدادی از فرزندان و کودکان با تمام وجود علاقه دارند که زندگی مستقلی را اختیار کنند، ولی پدر و مادر موی سپید به این نیاز آنها مخالف اند و هیچ گاه رضایت نمی دهند و جدایی از آنها اگر چه در یک منطقه هم باشد، برای شان غیر قابل تحمل است. از سوی دیگر پابند عتعنات منطقه خویش هم هستند و استدلال می نمایند که : مردم فریه خواهند گفت که اینها مردمان بد گزاره اند و نمی توانند با هم سازش داشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خانواده، ،
:: برچسب‌ها: خانواده, زندگی, فرزند,
نوشته شده توسط Maryam Khayami در شنبه 8 خرداد 1396

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by noghtehchin